Tak for alle Jer der deltog i vores Roskilde konkurrence!

Vinderen bliver offentliggjort om kort tid. Senere på ugen vil du også kunne se forslag på Roskilde Festivallen egen hjemmeside

Vi håber alle I nye vil blive hængende og følge med på danmarks eneste forum dedikeret til udvikling og produktion af brætspil!
Tai Pan spil
  • Vote Up0Vote Down JohannesJohannes februar 19
    Jeg er medlem af Dice Tower guilden på BBG. Jeg spurgte i forummet efter deres foretrukne element i en af ​​deres foretrukne spil. Derefter har jeg udvalgte jeg tre af de elementer, der var blevet foreslået. De tre elementer vil jeg forsøge at designe et spil omkring.

Elementerne er:

1) Simultaneous reveal mechanism.

2) Svingende pris eller et marked.

3) Realisering af temaet gennem mekanismerne i spillet.

Andre ting der var blevet foreslået var skjulte loyalitet for at give
    spillet et socialt element, og at hver spiller bygger deres egen motor
    (som i Pieto Rico, Race for the Galaxy, Dominion og Agricola).
    Disse ting hvor også ting, der inspirerede mig. Jeg ved ikke, om jeg vil bruge dem direkte, men jeg vil gerne have disse ting i tankerne mht. fornemmelsen af ​​spillet.

Indledende tanker

Der er mine første tanker om, hvordan man griber denne øvelse an. Intet er endeligt endnu.

1) Simultaneous reveal mechanism.

Jeg tænker på at lave en Area Influence mekanisme, hvor man tager handlinger i forskellige områder. Spillerne afsløre samtidig hvilket området ønsker at tage en handling i. Alle der har indflydelse på dette område kan tage en handling der. Spilleren med den mest indflydelse vil få en bonus.

2) Svingende pris eller et markeder.

Jeg tænker på at gå en skala op, således at spillerne konkurrerer over forskellige handelskontakter.

3) Realisering af temaet gennem mekanismerne i spillet.

Jeg vil gerne have et spil med en masser interaktion mellem spillere og masser af tema. Min første inspiration til temaet er Hong Kong i slutningen af ​​slutningen af ​​1800-tallet. Man skal kunne handle i spillet, men denne handel vil blive påvirket af politik og en stor del af spillet skal være korruption og underhånds handler.

Jeg sigter efter et spil, der er 1 ½ -2 timer. Jeg har tænkt mig at bruge euro mekanismer, men jeg vil aldrig gå på kompromis temaet.

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

Tagged