Tak for alle Jer der deltog i vores Roskilde konkurrence!

Vinderen bliver offentliggjort om kort tid. Senere på ugen vil du også kunne se forslag på Roskilde Festivallen egen hjemmeside

Vi håber alle I nye vil blive hængende og følge med på danmarks eneste forum dedikeret til udvikling og produktion af brætspil!
Hvad er tanken bag Udviklerdelen?
  • Jeg udvikler selv brætspil (på amatørbasis) og er indenfor det sidste års tid blevet klar over, at det er der rent faktisk en del der gør. Problemet er blot, at de fleste langt hen ad vejen sidder alene med idéerne, og så er det svært at få dem overført fra skrivebord til fine papæsker med skrumpeplast på.

Tanken med forum er et "hjælp til selvhjælp" community. Her kan man snakke, spørge og hjælpe med alt der vedr. det meget diffuse emne brætspiludvikling er.

Det dækker, blandt meget andet:

Idéer
    Test
    Tweaking (altså små justeringer af for at spillets balance passer)
    Regler og regel skrivning
    Fremstilling af materiale til test, udvikling mv. (spillekort, spilleplader, 5-sidede terninger mv)
    Hvordan skaffer man ultrabillige spilbrikker til test?
    Layout og tegninger (når det også skal se lækkert ud)
    Indkøb af materiel (så det ligner et brætspil og ikke indholdet af en syæske)
    Professionel udgave
    Hvordan får jeg udgivet spil og tjener kass'

NB, det du skriver er mere eller mindre offentligt tilgængeligt. så det du skriver kan læses af andre og "inspirere" dem til noget der mindre uforklarligt meget om din idé - og man kan ikke tage patent, copyright eller lign på idéer, spil mv. Det er kun navne, verdener, koncepter mv. der er beskyttede. Det sagt, så er tanken bag dette projekt, at vi sammen styrker os selv. Det skal ikke forveksles med Open Source miljø, men det der vel kaldes åbent forbedringskultur. Det kan godt være, at man får den fantastiske idé, men hvis man ikke kan føre den ud i livet, så er den intet værd. Jeg tror risiko for, at ens spil bliver stjålet er meget tæt på 0, det er sjældent idéen er så stærk at den alene kan bære spillet hele vejen, ofte er det kombinationen af idé, udførelse, held og hårdt, hårdt arbejde der gør det (dvs. det forestiller jeg mig, jeg har ikke udgivet noget).

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

Tagged