Jeg siger også tak for spændende spil + input. Jeg er helt frisk på lignende en anden gang.
Det var nogle gode spil og imponerende som prototyper. Det var en interessant snak om markedet; en ting er om spillet fungerer godt, noget andet er hvor mange mennesker, der vil købe det her spil frem for et andet. Det gælder alle de tre spil, tror jeg vi skal spørge os: hvorfor vil nogen købe dette spil + hvem vil købe det.
Det lyder som en god aften. Jeg glæder mig til næste gang.
Jeg er I øvrigt i gang med et nyt uprøvet (og utestet) spil. Og arbejdstitlen er (... jeg skal lige tænke): Heksegryde.
NikolajWendt said:Hvis det er om torsdagen tror jeg ikke der er nogen folk i brætspilsklubben på jagtvej. Vi rykker i denne uge tingene tilbage i vores rigtige rum og bruger det fremover, selvom der ikke er tæppe på endnu.
Så det giver næsten mere mening at gøre det der, også fordi det viser klubben frem så nogen folk kunne blive interesserede i også at melde sig ind og komme der for at spille på de almindelige dage.
AsgerSG said:Hov jeg glemte lige en kommentar til Nikolajs Civ spil.
Vi snakkede om at have "sammenblandede" ture, og hvordan man løste problemet med at den samme ikke hele tiden starter. Og vi ville ikke bruge modellen med at hvem der startede kørte med uret rundt.
Hvorfor ikke lade den der starter være den med flest/færrest Culture? Eller i War phasen den med flest/færrest militær? Osv. for de forskellige faser eller samme model for alle faserne?
Indret det sådan at det der generelt er en fordel (starte eller slutte en fase) er det den med mindst af det ene eller andet gør. Så bliver det en lille indbygget catch up mekanisme :)
Asger
AsgerSG said:Hov jeg glemte lige en kommentar til Nikolajs Civ spil.
Vi snakkede om at have "sammenblandede" ture, og hvordan man løste problemet med at den samme ikke hele tiden starter. Og vi ville ikke bruge modellen med at hvem der startede kørte med uret rundt.
Hvorfor ikke lade den der starter være den med flest/færrest Culture? Eller i War phasen den med flest/færrest militær? Osv. for de forskellige faser eller samme model for alle faserne?
Indret det sådan at det der generelt er en fordel (starte eller slutte en fase) er det den med mindst af det ene eller andet gør. Så bliver det en lille indbygget catch up mekanisme :)
Asger
NikolajWendt said:Yep, jeg har forberedt en ny version efter vores test i sidste uge, hvor der er sammenblandede ture. Som udgangspunkt har jeg bare lavet at "start player" kører rundt, mens jeg finder ud af om princippet fungerer. Efterfølgende ville jeg gerne have en mekanik der gør at den skifter plads.
- mest culture
- mest warfare
- mindst culture
- mindst warfare
og lignende ting ville klart være noget man skulle prøve.
Tak for forslaget!
Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!