AsgerSG said:Hej igen folkens.
Først og fremmest tak til Troels, Jeppe, Johannes og Nikolaj der alle deltog i prototypeaftenen i går og derfor også kom med kommentarer til mit spil. Det har boblet lidt i baghovedet, og jeg har derfor nogle ideer og spørgsmål til dem, som jeg håber I vil hjælpe med!
- Velbekomme og i høj grad i lige måde. Jeg har tænkt på Mental fodbold siden og vil faktisk gerne prøve det igen. Og det er et godt tegn.
- Jeg tror jeg ændrer målmandens automatiske redning til at være afhængig af et terningeslag. Evt. 3+/4+ afhængigt af om det er langt eller kort. Man kan fortsat udspille ham helt og skyde rent på mål.
Forhåbentligt vil det betyde at folk, når de ikke lige ved hvad de skal, bare kan sparke på mål. Primært vil dette (forhåbentligt) give folk følelsen af at de er godt i gang med spillet (succesoplevelse), og har en chance for at score. Det vil skabe lidt spænding. Sekundært vil det (forhåbentligt) betyde at folk derefter tænker over hvordan de kan maksimere chancerne for at score, men de har ligesom et tidligt sted at starte.
- Det lyder som lidt mange terningeslag, for man skal jo stadig slå for at drible udenom en spiller og for sparket og for usikkerheden... Men tilgengæld positivt at det åbner for at der bare er en lille chance for at score langt fra, og at man finder ud af at man skal tættere på for en god chance, hvilket nok bedre kan betale sig i det lange løb.
Men jeg tænkte også om det så var nødvendigt at have reglen om at rykke målmanden de 1/2 felter. Jeg overvejede at erstatte det med at han greb bolden i en radius af 1/2 felter. Effekten ville være den samme i 95% af tilfældende, men jeg tror den vil være nemmere at forklare (kortere regel tekst) og nemmere at forstå. Giver det mening, og hvad synes I om ideen?
- det lyder rigtig fornuftigt og meget logisk!
Den anden ide omhandlede terningerne. Lige nu klares ALT jo med én terning. Det synes jeg har en hvis charme og simplicitet, men jeg kan også godt se fordelene ved en customized terning til hver spillertype. Troels du nævnte et spil der havde lavet noget sådant, der stadig var nemt at identificere, men jeg glemte navnet og vil gerne lige tjekke dem ud inden jeg beslutter mig.
- Jeg kan kun sige, at det må testes. Og så at jeg umiddelbart ville vælge at have de terninger, det er sgu elegant. Du skal stadig have oversigten i reglerne.
Asger
AsgerSG said:Troels du nævnte et spil der havde lavet noget sådant, der stadig var nemt at identificere, men jeg glemte navnet og vil gerne lige tjekke dem ud inden jeg beslutter mig.
AsgerSG said:Tusind tak for links!
Jeg tænker at jeg har to muligheder hvis jeg ville lave de terninger.
1) Enten kan jeg lave en takle/skyde/drible terning, som så er farvekodet til hver spillertype.
2) Eller jeg kan lave angriber/midtbane/forsvar/målmands terning, hvorpå jeg så skal printe de forskellige aktioner.
Mulighed nr 1 er nok den billigeste, men giver også en udfordring ved taklingen hvor der er tre resultater, og ikke bare to.
Mulighed nr 2 har den ulempe at der vil være mange forskellige symboler, op til tre, på en enkelt terningeside.
Begge muligheder har den ulempe at de er sværere at lave udvidelser til. Man kan ikke ligeså nemt indføre stjernespillere, hverken generiske eller Messi.
Jeg kan godt lide ideen med terningerne, men er ikke 100% solgt på den :(
Asger
Johannes said:Inde i Gamesweb ved Jorcks Passage kan man købe blanke 6-sidede terninger, som man kan skrive/tegne på med en permanent tuds.

Niice. Ved du om det er et velbesøgt site (så vi andre også skal promovere os der)?AsgerSG said:Selv promoveringen i sin spæde start :)
http://bellwethergames.com/bellwether-resources/featureddesigners/185-asger-sams-granerud-interview.html
Asger
Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!