Tak for alle Jer der deltog i vores Roskilde konkurrence!

Vinderen bliver offentliggjort om kort tid. Senere på ugen vil du også kunne se forslag på Roskilde Festivallen egen hjemmeside

Vi håber alle I nye vil blive hængende og følge med på danmarks eneste forum dedikeret til udvikling og produktion af brætspil!
Pris på undervisningspil
  • Vote Up0Vote Down Le9Le9 oktober 2011

Hej

Min veninde og jeg har i forbindelse med vores studie udviklet og produceret et brætspil om vikingetiden. Spillet er et undervisningsmateriale, og vi har derfor kontaktet Center for Undervisningsmidler for at høre om de kunne være interesserede i at købe vores spil. Vi har været til et møde med dem, og de var yderst interesserede og begejstrede for materialet. Vi skal derfor finde ud af, hvor meget det skal koste, og vi aner ikke, hvad vi kan få for det. Der er tale om 4 spil plus at de får rettigheder til at lave kopier, så de kan supplere op, når spillene bliver slidte. Vores udgifter er på ca. 5.000 kr., og det er inklusiv grafiker og materialer. Og hvis man skal regne noget timeløn ind i det, så løber det jo også op. Vi har brugt 2 måneders fuldtidsarbejde på det, så det er vel ca. 350 timer hver. Spillet er et quizspil om vikingetiden og består at plade, 6 forskellige brikker der forestiller vikinger, som vores grafiker har tegnet, 56 spørgsmålskort og 52 chancekort og 1 terning. Det lød på dem vi snakkede med hos Center for Undervisningsmidler, som om det kunne blive meget efterspurgt hos dem.  

Vi håber lidt der er nogle kloge hoveder herinde, der måske har gjort noget lignende eller har en idé om hvad det kan være værd, for vi vil jo helst tjene så meget som muligt Smileisær når vi også skal have vores udgifter dækket og skal betale skat af beløbet. Vi prøvede at fiske lidt efter, hvad de plejede at give i sådanne situationer. Det lød lidt som om de normalt gav mange penge for undervisningsmaterialer, så at det beløb vi nok forlanger er "småpenge" i deres øjne i forhold til professionelle undervisningsmaterialeudviklere, så derfor kan vi måske tillade os at tage mere for det end vi selv tror.

Håber rigtigt meget der er nogle der kan hjælpe Smile

• 8 Comments sorted by
  • Vote Up0Vote Down NikolajWendtNikolajWendt november 2011
    Check forumet "Eksterne resourcer" her på forumet for at få links til nogen der producerer spil her i danmark.
    Priserne på dansk producerede vil være højere end hvis man gør det i udlandet, men hvis det er et lille oplag kan det bedre betale sig med nogen af de danske (og det er også mange gange nemmere).
  • Vote Up0Vote Down StochasticStochastic november 2011
    Hey Le9
    Hvis det ikke allerede er for sent, vil jeg meget gerne regne på det for jer, og opstille en analyse af jeres økonomiske udgangspunkt.
    Derudover vil jeg allokere jeres omkostninger, samt beregne dæknings bidrag, og beregne ting som sunked-, variable- og faste-omkostninger. Hvorefter jeg vil kunne måle (også ved brug af statistik, samt optimering), hvordan jeres oplæg rent økonomisk bør være. (dvs. ikke blot et dækningsbidrag).

Jeg gør det gerne gratis, det skal da ikke komme an på det. :)

Men kontakt mig endelig (det gælder sådan set alle på dette forum), hvis I kunne bruge lidt vejledning fra en Økonom ;)

-Mark
    Kort note: Derudover bør I nok skaffe kontakt til patent-kontoret ;)
  • Vote Up0Vote Down Troels+VastrupTroels Vastrup november 2011
    @ Mark.

Kort note: Derudover bør I nok skaffe kontakt til patent-kontoret ;)

Jeg tror ikke det er meget hver når det kommer til brætspil, man kan i praksis ikke tage patent på regler.
    Nej det er selvfølgelig rigtigt, men tænkte mere på navn, layout - eller måske i henhold til hvis 'rettighederne' skal sælges videre.
  • Vote Up0Vote Down JohannesJohannes december 2011
    Risikoen for at nogen skulle finde på at kopiere det er nok minimal set i forhold til hvad et patent koster.
    Et link til Patent- og Varemærkestyrelsen om beskyttelse af design:
    http://ip-guiden.dkpto.dk/design.aspx
    Det er meget svært at sige, hvad i skal tage for det. I skal nok ikke regne med at få en god timeløn ud af det. Den bedste ide er måske at sælge de fire spil + alle rettigheder til spillet, så er det også op til dem om de vil beskytte spillet rettighedsmæssigt.

Jeg ved at en forfatter får et minimumsbeløb på 10.000 kr for en bog uanset hvordan den sælger. Så jeg ville sige, at 10.000 kr til jer hver + at I får udgifterne dækket, altså 25.000 kr, er et absolut minimum. Hvad I maximalt kan få for det har jeg absolut ingen ide om.

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion

Tagged