Tak for alle Jer der deltog i vores Roskilde konkurrence!

Vinderen bliver offentliggjort om kort tid. Senere på ugen vil du også kunne se forslag på Roskilde Festivallen egen hjemmeside

Vi håber alle I nye vil blive hængende og følge med på danmarks eneste forum dedikeret til udvikling og produktion af brætspil!
WAR GALLEY - Et spil du kan bygge og spille med tændstikker
  • Vote Up1Vote Down loeffeloeffe august 2011
    Edit: Spillet har nu sin egen side på boardgamegeek

---

Hey gutter

Jeg brugte en del af sommerferien på at designe et gratis brætspil man kan bygge og spille med tændstikker.

Det hedder "War Galley" og kan hentes herunder. Jeg modtager meget gerne kommentarer og ideer til forbedringer eller uklarheder jeg bør afklare i fretidige revisioner af reglerne! 

image
    Download spillet her:
    Dropbox public folder (PDF)
    Google Documents (compressed PDF)

Spillet er frigivet under Creative Commons Licens, send endelig videre.

Mange tak,
    Thomas Løfgren
    Game Designer, IO Interactive
    Twitter: @loeffe
  • 3 Comments sorted by
  • Vote Up0Vote Down Troels+VastrupTroels Vastrup september 2011
    MEGA flidspræmie
  • Vote Up0Vote Down WilljaxWilljax september 2011

Jeg har spillet det og jeg kan især lide "gør det selv"-delen og det æstetiske over en æske tændstikker :)

Hvis jeg skulle komme med en skør og vild kommentar, så kunne man gøre angrebsfasen mere livagtig:

Hvis man satte en tændstik i klemme imellem låget og skuffen (faktisk lige der hvor de to sorte pile peger på figuren på side 1) og "smølfesparkede" den afsted mod fjendens skib. På den måde ville man tilføre spillet et fysisk element.

Bare en tanke.

• Vote Up0Vote Down loeffeloeffe september 2011
    Tak for foreslaget.

Jeg er selv lidt bange for at tilføje mere "dexterity" gameplay til spillet, men overvejer at tilføje en katapult til spillet, (som er en kort tændstik i stedet for en mast). 

Den skulle skyde "dobbelt så hårdt" (flere tændstikker kastet) men kræve flere hits for overhovedet at ramme, og ydermere have ulempen at den skal genlades ved at bruge en ordre på det. Så en risk/reward kinda thing, der virkelig kan afgøre kampen hvis den bruges rigtigt.

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion