Tak for alle Jer der deltog i vores Roskilde konkurrence!

Vinderen bliver offentliggjort om kort tid. Senere på ugen vil du også kunne se forslag på Roskilde Festivallen egen hjemmeside

Vi håber alle I nye vil blive hængende og følge med på danmarks eneste forum dedikeret til udvikling og produktion af brætspil!
Hvad er tanken bag tråden Løse idéer, brainstorms & galemandsværk
  • Titlen siger vel næsten det hele, her er meget højt til loftet.

Får du en pludselig indskydelse, har en spændende idé du vil dele, vil forsøge at jamme lidt med os andre - så er dette stedet.

Det kan være tekst svarende til 3 A4 sider, det kan være få ord ord (''Krybdyrspillet, varme betyder noget').

Skriv tydeligt om det er en idé andre bare kan løbe med, eller om du selv vil have med den at gøre!
  • 1 Kommenter sorted by
  • So you think you can be a dictator?

Flavour: Slapstik. Man er diktator i et nordafrikansk/mellemøstligt land under Jasminrevolutionen. Der er nok “charmerende” personligheder at tage af. Man kunne overveje at inkludere Italien, verdens første land der går fra I til U-land…

Det gælder ultimativt om at forblive ved magten, men det skal være MEGET svært ( i hvert fald hvis det først går galt for nogle af de andre spillere). Man skal så på den ene side malke landet max for penge og samtidigt nå væk inden man ender i midten af en vred folkemængde.

Jeg forestiller mig et primært kortbaseret spil (Nuclear War / Illuminati) hvor man møder modstand (Facebook, martyrer, Mossad, opportunister forrædere etc), slår igen (lukker internet, soldater, stats TV, støtte fra vesten (diktatur er jo bedre end islamister…)) og malker staten (guld, ejendomme, våben, konto i Schweiz) og planlægger sin getaway (vennetjenester, aftale med opposition/militær/Mossad, fly).

Man skulle have haft en IPad App klar i løbet af foråret, så var man blevet rig...eller noget.

Det er en idé jeg godt kunne tænke mig at snakke med nogen om, men ellers er den lagt op som et eksempel på, hvad man kunne skrive om her

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion